Whit Friday Contest March Percussion

Discussion in 'The Rehearsal Room' started by davidsait, May 25, 2004.

  1. davidsait

    davidsait Member


    Can anyone explain why percussion is not allowed to play the contest march at Whit Friday?

  2. Naomi McFadyen

    Naomi McFadyen New Member

    Dunno- although I do honestly *cough!* think it is ashame, it means us percists can pay a visit to the bar

  3. GJG

    GJG Well-Known Member

    Is it really a "rule", or just a tradition ?

  4. Aidan

    Aidan Active Member

    yup its a rule...
    good job we have 6 percussionists so they can carry all the pints back from the bar!
  5. davidsait

    davidsait Member

    That is a very good point, the percussionist can indeed get the beers in whilst we do the necessary, but anyone know why the rule exists at all?
  6. drummergurl

    drummergurl Active Member

    lol if only i was old enough to *cough* get served! :lol:

    dunno why the rules there but it is and its great if your a percussionist
  7. Naomi McFadyen

    Naomi McFadyen New Member

    No comment, Sarah!
  8. PeterBale

    PeterBale Moderator Staff Member

    I suspect as much as anything it is left over from the days when percussion was not allowed at any contests, and they may well have decided that the percussion could cover up all the sloppy playing from the bass section :shock: :oops: :wink:
  9. drummergurl

    drummergurl Active Member

    haha lmao. :D
  10. ukdrummerboy

    ukdrummerboy Member

    I think (and i emphasise the "think" bit!) that your only allowed 25 players, hence percussion pushing it over the limit! Could be wrong tho...just what I was once told. :roll:
  11. davidsait

    davidsait Member

    It's true, you are limited to 25 in the ring, but thats not really the point....

    TIMBONE Active Member

    On a serious note, I think Peter has more or less answered the original question, although I have to add that it is not just the bass section :lol:


Share This Page